Daar is ie dan, de premiere

De zaterdagochtend na de première. Ik durf te wedden dan menigeen die geen krant heeft vanmorgen naar de dichtstbijzijnde winkel is gelopen om een exemplaar van BN de Stem te bemachtigen. Ik moet dat ook nog doen maar heb de recensie al wel gelezen (lang leve facebook).

Wat kunnen we met zijn allen trots zijn! Op ons zelf, op elkaar. We hebben het gewoon weer geflikt! De BOV heeft zich wederom op de kaart gezet met een verrassende productie.

Gisteravond dus première. Ik was zelf al vroeg in de stad omdat we bij de Teerkamer de prijsuitreiking hadden van de “deel en like” actie van de Teerkamer. De twee dames die wonnen waren natuurlijk hartstikke blij. Zij mogen niet alleen naar onze voorstelling, maar krijgen ook een diner vooraf.

De hele grote markt stond vol met media wagens. Hart van Nederland, NOS, Omroep Brabant. Mijn PR hart ging al sneller slaan. Toch heb ik me maar ingehouden, want tja, deze wagens waren (helaas) voor hele andere dingen in Bergen op Zoom. Het had wel leuk geweest he, als ik dat nog ff had kunnen regelen :)

Ik was al vroeg in De Maagd met de welbekende maaltijdsalade. Ik was niet de enige. Regisseur Arthur was nog even in overleg en Jorina zat ook met een zelfde bakje als ik voor haar neus. Al snel druppelden de eerste BOV collega’s binnen. Toi toi’s verschenen bij iedereen op zijn stoel of tafeltje en al gauw was iedereen druk in de weer. Die toi toi’s zijn altijd reuze leuk. De 1 is nog origineler dan de andere. Iedereen doet altijd zijn uiterste best. Die van Serge is altijd op de persoon zelf geschreven, zo knap vind ik dat. Die van Natascha bevatte echter niet zo een leuke mededeling. We deden samen in dezelfde groep auditie. Voor haar is het dit jaar haar laatste productie. ( Sorry Natas, ik weet dat je het luchtig wil houden, meer zal ik er ook niet over zeggen)

De voorstelling liep als een sneltrein. Het publiek had een enorm leuke avond. De lachsalvo’s in de zaal zorgden voor hilariteit in de kleedkamers. Bij “de kick die dat geeft” was er een mooie muziek standaard, met lampje en tekst in lettergrootte XXL. Pierre ook tevreden want we konden dit nummer nu eindelijk helemaal zingen zonder te staan klooien in het donker met veel te kleine lettertjes.

Helaas liep de eindpresentatie niet helemaal van een leien dakje. Doordat we te snel naar voren liepen werd het hele artistieke team bijna vergeten, kwam de decorploeg al helemaal niet meer op en stonden de dames met de bloemen voor jan joker in de coulissen te wachten. Tot overmaat van ramp zakte vervolgens het doek waarbij we zwaaien naar het orkest naar beneden waardoor de dametjes van het CKB opeens ACHTER dat doek stonden.

Na afloop snel iets anders aan. Dat de plakkers van de zenders goed plakken ervaren we iedere avond opnieuw. Uiteindelijk doet dat straks geen zeer meer hoor, want de haartjes in mijn nek zijn er nu wel uit. Graag die plakker op dezelfde plaats terugplakken aub.

En dan de foyer in. Wat een positieve reacties zeg. Onze bezoekers hebben een top avond gehad, dat bleek al snel. De positieve reacties waren niet van de lucht. Daar kunnen we me zijn allen weer ongelooflijk trots op zijn. Het feestje in De Maagd ging nog eventjes door. Dat hadden we wel verdiend.