De laatste.....avond voorstelling

Net voordat ik zo meteen vertrek naar De Maagd schrijf ik nog even een blog over gisteravond. Onze laatste voorstelling in de avond, de laatste voorstelling van Roosje als Priscilla. Het was een voorstelling voor een bijna uitverkochte zaal. Roosje; wat heb jij het goed gedaan. Wat een rol heb jij gespeeld. Heen en weer tussen emoties, dansen, zingen, alles tegelijk. De ene avond zoveel doen, de andere avond alleen aan het begin op het toneel. Ik doe het je niet na!

Net voor vertrek naar De Maagd hadden we op Facebook al kunnen lezen dat onze Gijs helaas tijdens een ongelukje eergisteren zijn teen heeft gebroken. Eergisteren gebeurde dit tijdens de voorstelling. Gijs heeft de voorstelling afgemaakt en is toch gisteren maar even naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek dat zijn kleine teen gebroken is. Balen want Gijs geeft een best groot aandeel in de productie: hij is 1 van de dansers in de vier dansparen.

Een plan de campagne was echter door het artistieke team gemaakt. En dat bewijst maar weer hoe flexibel en professioneel iedereen is. Er werden taken verdeeld, covers gezocht om als stanby in te springen indien nodig. Gijs wilde echter niet wijken en besloot de voorstelling grotendeels zelf te draaien. Daar kunnen wij als mede spelers alleen maar ons petje voor afnemen. Wat een kanjer! Het gezicht van Gijs na het sluiten van de gordijnen na afloop sprak boekdelen en hij zag wat witjes, maar hij heeft het toch maar even geflikt.

Eergisteren was er nog een bijzonder moment wat even de aandacht verdient; als je “vriend” bent van de BOV maak je namelijk kans op een fotoshoot in het decor van de lopende productie. Zo gebeurde het dat oud lid Hans van Perge plaats mocht nemen op en in wat leuke decorstukken. Hans had zijn kleinzoons meegebracht en mocht plaatsnemen in de botsauto en op de Zundapp. Bestuurslid Martin heeft prachtige foto’s gemaakt van dit speciale moment.

En vandaag……vandaag is een rotdag. Vandaag spelen we met zijn allen de laatste voorstelling. Een voorstelling waarbij er mensen zijn die het wel oké vinden dat het de laatste is. Die graag weer terug gaan naar hun gezin, hun liefde. Die moe zijn. Maar er zijn zeker ook mensen die zo’n laatste voorstelling helemaal niet willen. Tot deze categorie behoor ik. Ik vind het helemaal niks. Wetende dat je na iedere verkleedpartij je kleren in een grote koffer kunt mikken omdat ze niet meer op een hangertje hoeven. Wetende dat je die super gezellige tijd gaat afsluiten. Gelukkig wordt dat moment na die laatste voorstelling nog even uitgesteld; we eten namelijk met een hele grote groep vanavond na de nazit bij De Teerkamer. Maar daarna, tja dan is er toch dat moment van knuffels, zoenen en gedag zeggen. Lieve mensen ik zeg het nu ook alvast;

Bedankt! Bedankt! Bedankt! Voor de gezelligheid in de kleedkamer, voor de hulp tijdens alle verkleedpartijen, voor kansen en mogelijkheden, voor gezelligheid, steun en lovende woorden. Namen noemen doe ik maar niet, omdat ik niet zou willen dat ik iemand vergeet. Want hoe dan ook: Uiteindelijk draagt IEDEREEN er aan bij dat je als individu dit spektakel hebt kunnen meemaken.