Wat een feest

Gisteravond, maandag 22 september, trapten we met de gehele cast van “Ciske de Rat”af voor een nieuw BOV seizoen. Alle 22 kinderen waren aanwezig en wij waren ontzettend nieuwsgierig welke gezichtjes we zouden tegenkomen tussen deze jonge talentjes.

Iets na 20.00 uur kwamen zij, onder begeleiding van twee BOV leden die dit jaar een jaartje rust nemen, naar binnen. Maaike en Roosje hebben dit jaar besloten niet mee te doen met de productie omdat zij druk zijn met andere dingen. Daarom begeleiden zij gewoon even allebei een groep van 11 kinderen. Tijdens het repetitieproces en de voorstellingen zijn zij een belangrijke schakel tussen de ouders en het productieteam. Een lekker rustig BOV jaartje dus. 1 van de kinderen had opgemerkt “ow gelukkig jullie zijn in ieder geval geen heksen”. Nou Roosje en Maaike, ik wens jullie veel succes het komende BOV seizoen J

Wat een binnenkomer hadden deze 22 kids! Vol overgave zongen zij “Ik voel me zo verdomd alleen”. Het klonk als een klok en ze kregen uiteraard een groot applaus van ons. 22 apetrotse gezichtjes waren het gevolg. Regisseur Diemer liet ons kennis maken met 2 Ciskes, 2 Betjes, 2 Jantjes en 2 Dorusjes. De kindercast speelt namelijk niet iedere avond. Dat doen zij om de beurt.

Natuurlijk konden wij niet achterblijven en hebben wij de kids laten horen wat wij in huis hadden. Hoe oplettend sommige kinderen waren, niet te geloven. Vol aandacht ( oké, een enkeling lag wat overhoop met zijn buurman) zaten ze te luisteren. Toen de “bassen” aan de beurt waren vroeg een bij de handje “waar is Adriaan”. En ja hoor, weer heel de bubs in een lachsalvo. Kinderen……

Uiteraard hadden we met zijn allen wat te vieren dus een ontzettend grote taart mocht niet ontbreken. Iedereen zat binnen no time te smikkelen. De kinderen vonden het fantastisch. Zij kregen tevens hun productiemap uitgereikt. Dat had nog wel even wat voeten in aarde want tja, die lange reepjes voor op de rug van je map, die schuif je er niet zo maar in. Met wat hulp hier en daar lukte dat uiteindelijk.

Toen de kinderen na de taart weer door hun ouders werden opgehaald haalden wij toch wel even adem. Kinderen, wat zijn ze heerlijk en recht door zee. Maar wat zijn ze ook druk ( uit enthousiasme). We kijken uit naar de repetities waarin zij bij ons zullen aanschuiven ( januari) maar tot die tijd repeteren wij even “rustig” zelf. Hoewel…een vroege Vastenavend dus een vroege voorstelling. Hard werken dus.

Nog heel even en de kaartverkoop gaat van start. Op 15 oktober is het zo ver. Wil je eerder beschikken over de beste plaatsen? Wordt dan “vriend van de BOV” via deze website of 1 van de leden, en bestel je kaarten al vanaf 1 oktober aanstaande. Wij zien je graag tijdens 1 van onze voorstellingen in de periode van 21 tot en met 29 maart 2015.