Wat een premiere

Wat een première!

De kleedkamer spiegels vol met succeswensen!Met een ongelooflijk fijn gevoel schrijf ik dit blog. Wat een geweldige première beleefden we gisteren met zijn allen. En niet alleen wij…ook het publiek had een fantastische avond, dat werd wel duidelijk toen we in onze feestelijke outfits de foyer van De Maagd binnen stapten.

Iets voor 18.00 uur gisteravond werd er door menig castlid al druk heen en weer gelopen door De Maagd. De toi toi tjes werden door iedereen uitgedeeld en verspreid. Daar zaten weer de meest leuke en doordachte items tussen. Menig spiegel werd beplakt zodat alles er gezellig uit zag. Van Amsterdamse uien tot kammetjes, van een schuimpje in de vorm van een reis Madonna tot gelukspoppetjes, iedereen had weer zijn of haar best gedaan iets te vinden dat past bij de musical.

Na de allerlaatste aanwijzingen van regisseur Diemer en choreografe Greetje zongen we in met dirigent Pieter-Jan. Ook hij had nog wat feedback punten naar aanleiding van de generale repetitie van donderdag. Wat hadden we er ongelooflijk veel zin in!

In de laatste paar minuten voor de voorstelling doet iedereen nog even zijn eigen ding. “staan de rekwisieten klaar” “ligt mijn kleding op het vaste plekje”. We laten niet aan het toeval over en checken alles nog 1 keer. En dan, om stipt 20.00 klikt de stem van kleine Cis door de zaal en starten we met de voorstelling.

Ik moet zeggen, er ging niet heel veel mis. Er stond ook niets in mijn “blogboek” maar gelukkig kreeg ik wel wat leuke puntjes mee.

Het ging vanavond vooral mis op kleding gebied. Serge realiseerde zich dat hij onder zijn lange jas zijn blouse niet aan had. Maar ja, die jas moest wel uit. Na eventjes twijfelen ( en dat is seconden werk, neem dat maar van mij aan) rende Ricarda, die eerst moest hordelopen over een bank, naar de kleedkamer, maar het was al te laat. Daar stond Serge in zijn moderne zwarte T-shirt in de rechtbank…

Later in de scene van het Pierement was er voor de oplettende kijker ook iets vreemds aan de hand. Ciske mocht naar de bruiloft van vader en tante Jans maar vergat zijn schoenen aan te trekken. De hele scene stond hij dus op zijn sokken.

Onze andere kleine Ciske presenteerde gisteravond de volgende aflevering van “Ciske in beeld”. Een mooi tafereel wat zich afspeelde toen het doek dicht was; die twee kleine helden die elkaar feliciteerden met de fantastische avond. Elkaar het succes van het moment gunnende, elkaar begrijpen. Dat was een mooi moment…..

Tot in de kleine uurtjes hebben we daarna een drankje gedaan met familie, collega's en veel bekenden. De complimenten waren niet van de lucht. Het mooiste wat ik hoorde; een wildvreemde mevrouw die me aansprak en zei "jullie deden het fantastisch, we hebben een geweldige avond gehad. Dit is bijna professoineel". Kijk.... en daar doen we het voor!