Wat een fantastisch weekend

De cast in Artis. Foto Dick VermaasAfgelopen weekend beleefden we twee premières. We hebben immers twee groepen kinderen die om de beurt de kindercast vormen. Gisteren hadden we een speciale voorstelling voor De Zonnebloem. Veel ouderen hebben de première van de tweede kindercast beleefd.

De zaal zat goed vol. Tot op het tweede balkon hadden nieuwsgierige bezoekers een plaatsje gevonden om onze tweede voorstelling te beleven. Onder deze bezoekers was dit maal ook een bijzondere bezoekster; onze Jose, die normaliter achter de bar van de artiesten foyer zat, beleefde voor het eerst in 25 jaar een voorstelling vanuit de zaal. Een bijzonder moment voor haar en voor ons.

Dat de bezoekers van gisteren helemaal in het stuk werden meegenomen bewezen ze zelf. Zo riep 1 van onze gasten toen moeder Marie stierf “goed zo”. Dat zorgde voor hilariteit onder het artistiek team.

Ook onze kleine Ciske deed een leuke duit in het zakje. Op de eerste rij zat namelijk zijn oma (die veelal ontroerd was door de prestaties van haar kleinzoon). Ook de overgroot moeder van Ciske zat daar. Ciske’s tekst is op een gegeven moment “die aap daar heb een rooie reet” en Ciske wees intussen naar zijn eigen oma. Een bezoeker iets verderop in de zaal merkte op “ik ben blij dat wij niet vooraan zijn gaan zitten”.

Ondanks dat er een aantal castleden flink was doorgezakt na de succesvolle première verliep de voorstelling verder prima. Wel vergeet 1 van de heren de laatste trapwissel op het einde van de voorstelling, net voordat we het slot applaus in ontvangst mogen nemen. Daar zit ook wel 1 voordeel aan; hij doet dat consequent….dus er zit een ritme in.

Wat we verder kunnen melden? Dat we trots zijn. Ontzettend trots! Alle kaarten voor de voorstellingen zijn sinds vandaag verkocht. Er is geen enkel plaatsje meer vrij. Het allerlaatste kaartje verkopen we op onze Facebook pagina.  Dit doen wij door middel van een veiling. De hoogste bieder krijgt niet alleen het laatste derderangs kaartje, maar tevens een backstage tour en een fotomoment met enkele spelers. De opbrengst van dit kaartje gaat naar het Ronald McDonald huis. Hier verblijft, sinds ruim een week, 1 van onze leden. Zij beviel, veel te vroeg, van een zoontje. Hierdoor moest zij op het laatste moment haar deelname aan Ciske stopzetten. Uiteraard gaat haar zoontje Mads voor. Zonder dit huis hadden Mijke en Kristian niet zo dicht bij hun zoontje kunnen zijn.