De Ciske mini marathon

De kindercast in Artis. Foto Dick VermaasWe blikken nog even terug naar de laatste twee voorstellingen. Maandag hadden we een rustdag, dinsdag speelde Lukas weer overtuigend zijn Ciske-rol. Woensdagavond hadden we weer een avondje vrij en gisteravond (donderdag) was Casper weer aan de beurt. Voor deze kindercast een speciale avond want het was voor hen de eerst keer voor een uitverkochte zaal met zeer enthousiast publiek. Het is toch wel een verschil met het Zonnebloempubliek van zondagmiddag. Niet dat deze mensen niet enthousiast waren, zeer zeker niet, maar ze maken nu eenmaal minder lawaai. In mijn blog-boek vind ik niet zo heel veel informatie maar toch wordt mij wel het e.e.a. toegespeeld. Hoewel, zoveel nou ook weer niet, het is wel een teken dat het goed gaat met ons tijdens de voorstellingen. Dat iedereen geconcentreerd bezig is met wat hij of zij doet. Soms wel eens zo geconcentreerd dat men vergeet dat dirigent Pieter-Jan toch echt alles duidelijk aangeeft op twee tv schermen die wij vanaf het podium kunnen zien. 1 van de heren vond dat het dinsdagavond tijd was voor een solo moment bij “Gebroken” en zette alvast in. Als enige. Dus dat was duidelijk hoorbaar.

Wat ook altijd leuk is dat de kids soms hun eigen plan trekken. Zo gaat in de trouwscene de opkomst van Ciske niet altijd volgens het boekje. De ene Ciske loopt braaf om alle gasten heen, de andere kiest ervoor om de kortste route te lopen. Daar zijn we wel op voorbereid, maar toch is het niet altijd in te schatten waar lieve Cis doorheen duikt. Gelukkig komt het altijd goed. Gisteravond bleek dat de rekenlessen van meester Bruijs zijn vruchten afwerpen. Ciske had de rekensom goed! Dat meester Bruijs goed geconcentreerd bezig was met wat zijn kleine tegenspeler als antwoord gaf, bleek wel door het zeer snelle antwoord dat kwam; GOED! Dat bracht een aantal van ons vervolgens weer bij de les; dat antwoord moest toch fout zijn?

Timing is soms reuze lastig. In de barscene moet ik voor het einde van de scene alle pullen bier, wijnglazen, koffiekopjes en andere losse elementen verzamelen en in de wand plaatsen. Hierdoor vergaat ik prompt het boek van Ciske. Hij stond braaf te wachten aan de bar en liep vervolgens, keurig op tijd maar langs de verkeerde kant, de volgende scene in. “Goedenavond”. (Sorry Ciske, ik zal er volgende keer goed op letten)

Dat er tijdens de productie nog geen gewonden zijn gevallen is een wonder. Tegen het einde van de tweede acte, als alle dames staan te wachten in de coulissen voor hun laatste nummer, als de decorploeg klaar staat om twee grotere decorstukken op te ruimen, gooit 1 van onze soldaten zijn geweer in de coulissen. Nou weten wij inmiddels dat het ding er aan komt. De eerste keer schrokken we ervan, van de week gooide Jorn bijna de lamp kapot en gisteravond….toen lag het geweer bijna door de zijmuur buiten. Goed! We weten nu dus dat je vooral NIET vooraan moet gaan staan.

Tja, we tellen af! Nog drie keer! Vanavond nemen we zelfs al afscheid van 1 kindercast. Zij spelen hun laatste voorstelling van Ciske. Lieve Lukas, Pien, Ties, Thierry, Bart, Itske, Marit, Jesse, Kyra, Marleen en Puck, het was een hele eer om met jullie te mogen werken. Jullie hebben het fantastisch gedaan en mogen meer dan trots zijn op jezelf. Nog 1 keer gaan we vanavond met zijn allen alles geven! Kanjers zijn jullie!