Afscheid kindercast A

De spelers in de grime.Vrijdagavond. Vanaf een uurtje of 18.00 uur verzamelen we allemaal 1 voor 1 weer in De Maagd. Bijna klaar voor een nieuwe voorstelling. Zo’n twee uur voor aanvang inderdaad, maar dat is ook wel nodig. Want achter de schermen wordt er namelijk in die wee uur keihard gewerkt aan grime en kapsels.

BOV lid Ludwig is ook dit jaar weer van de partij om ervoor te zorgen dat iedereen erbij loopt met een kunstig opgestoken kapsel. Samen met een teamlid uit zijn kapsalon “Ludwig hairstyling” uit Hoogerheide is hij vanaf 18.00 uur druk in de weer met rollers, haarstukken en vooral veel haarspeldjes en haarlak. Zelfs de mensen met kort haar worden voorzien van een enorme haardos.

Naast de kapper is er natuurlijk ook een heel team aanwezig voor de grime. Eric Elich is met zijn team iedere avond van de partij met een enorme grime voorraad en penseeltjes. Een lijntje onder de ogen, mooie lippenstift en oogschaduw, een vleugje rouge en hup, we zijn er weer helemaal klaar voor.

Uiteraard zijn er ook een hoop castleden die de eigen grime doen. Daarvoor hebben we sinds een paar jaar een prachtige eigen grime koffer. Gisteravond gebeurde het dat maar liefst twee dozen rouge zo maar verdwenen waren. En dat was niet de afspraak. Wat je gebruikt leg je terug. Dus konden Elly en Joyce op speurtocht. Ze moesten toch ergens zijn? Na een kleine 10 minuten tref ik de dames aan met een doosje rouge in de hand. “Waar waren ze nou”? “Uhhhh, gewoon, waar ze moesten zijn, in de koffer, we hadden er overheen gekeken”. Juist ja.

Om 20.00 klonk de eerste muziek uit de boxen en stonden we allemaal klaar om een avondje te knallen. De DVD opnames waren dus iedereen zette zijn of haar beste beentje voor. Zo ook de ijsbeer! Alleen deed die iets teveel zijn best met als gevolg dat wij op het toneel, tijdens de laatste seconden van de Artis scene werden verrast met een harde knal. De ijsbeer mikte een houten bankje omver. Vervelend, vooral voor Thierry, die precies op dat moment wilde gaan zitten en dus tevens een smak maakte. Gelukkig hield hij er niets aan over.

In de pauze kwamen we de kleedkamer terug binnen met grote zin in een worstenbroodje. We verzorgen twee aan twee de “catering” in de kleedkamer en 1 van de meiden had ijverig worstenbroodjes gebakken. Helaas bleek de flinke stapel totaal te zijn verdwenen. In de magen van onze o zo lieve kinder cast……

Aan het einde van de pauze bleek er wel meer “kwijt” te zijn. Het gehele orkest. Pieter-Jan miste opeens zijn voltallige groep muzikanten. Tja, die waren allemaal al netjes naar hun plaats gegaan. Dat had Pieter-Jan alleen niet helemaal meegekregen.

Zo tegen 22.45 sloot het doek voor het laatst voor de aanwezige kinderen. En dus kregen ze van ons een groot applaus, waren er bloemen en kregen de kids een snoepzak van het bestuur. 1 voor 1 werden ze in het zonnetje gezet, met Lukas als laatste. En o wat was die verdrietig. En dus waren enkelen van ons dat ook, want tja, als een kind zo moet huilen, dan doen wij eensgezind mee. Helemaal afscheid nemen doen we niet hoor, want volgens mij zijn er nog een hoop die de komende twee dagen ergens in de zaal zitten of nog even een kijkje komen nemen achter de schermen.

Bart had zijn kleding netjes op een hangertje meegenomen vanuit de kleedkamer. Hij had alles aan zijn mama gegeven en toen ze aanstalten maakten om naar huis te vertrekken kwam mama Cynthia wel tot een eigenaardige conclusie: Bart had braaf zijn kleding op een hangertje gehangen, alleen was dat een hangertje van De Maagd. En dat zijn speciale waar je thuis niets mee kunt. De blik van Bart sprak boekdelen “weer niet goed”.

Tot in de kleine uurtjes deden we met een flinke club nog een drankje. Nog twee te gaan. Maar daar denken we nu nog maar even niet aan.