De start van een nieuw seizoen.

Afgelopen weekend opende De Maagd haar deuren weer voor publiek en de BOV had de eer de eerste muzikale tonen door de pas opgeknapte zaal te laten klinken. Het nummer "Theater, ja het staat er" is speciaal voor De Maagd geschreven en klonk 25 jaar geleden ook al toen het theater geopend werd. Na de BOV trad Angela Groothuizen op met een paar nummers uit haar show en aan het eind van de middag ging het dak er af met een spetterend optreden van Berget Lewis die de ramvolle zaal liet dansen.

De BOV bij de opening van het seizoen

Maandag gingen we weer van start met de eerste repetitie: de kick-off. In het café van onze nieuwe repetitielocatie Den Enghel gonsde het voor aanvang al van alle vakantieverhalen. Daarna opende regisseur Diemer de repetitie door iedereen bij te praten over de veranderingen binnen de BOV. Zo zal Erwin Leijs ons muzikaal ondersteunen als repetitor en is Emmely Tunders de rechterhand van onze choreografe Greetje.
Tevens heten we ook 2 nieuwe leden welkom: Merijn Oerlemans en Koen van Dongen. Op het gebied van dans worden we dit jaar aangevuld met gastspeelsters Henrique en Patriti.

Onze grafisch vormgever Ronald presenteerde het nieuwe beeldmerk voor dit jaar en na de laatste officiële mededelingen was het tijd voor een gebakje!

Na de pauze is dirigent Pieter-Jan vliegend van start gegaan met de repetitie. De eerste koorpartijen werden uitgedeeld waarna er meteen al correcties op gedaan konden worden.
Aan het eind van de repetitie zat het openingsnummer "Jij" er voor het koor al helemaal in! Dat belooft nu al een swingend begin van de show te worden.