Petticoat: Behind the scenes

Nog een kleine 7 weken voordat de musical Petticoat in première gaat in Stadsschouwburg de Maagd. De dansen, scènes en zangnummers krijgen steeds meer vorm en kleur. Maar ook achter de schermen wordt hard gewerkt om van Petticoat een mooi plaatje te maken. Met een musical als Petticoat wordt er natuurlijk groots uitgepakt qua kleding. Deze wordt gezocht, verzameld maar ook deels zelf gemaakt! En ook voor de rekwisiteur is Petticoat een grote uitdaging; deze is druk bezig om geschikte (vaak originele) rekwisieten te verzamelen die passen in het tijdsbeeld. Maar ook de decorploeg van de BOV, onder leiding van Ad Bennaars, is druk bezig om de prachtige ontwerptekeningen van Kees Warmoeskerken tot leven te brengen. Vanwege de snelle scènewisselingen in deze voorstelling zal “de draaischijf” een belangrijke rol gaan spelen. Daarnaast zal het podium van de schouwburg in zijn volle breedte en diepte benut worden….

Benieuwd naar het eindresultaat? Kom kijken!

Begint het te kriebelen en  zou je graag je steentje bijdragen aan dit mooie productieproces? De BOV is voor de  afdeling decor en rekwisieten nog op zoek naar mensen met twee rechterhanden! Kijk voor meer informatie hierover op onze vacature website, welke je HIER kunt vinden.