Feestelijk luguber..

Het jaarlijkse feest van de BOV had deze keer een zwart randje want wie had de regisseur vermoord tijdens onze allerlaatste voorstelling?? Wat was eraan vooraf gegaan en hoe had dit zo kunnen gebeuren??

Nietsvermoedend zijn de leden en medewerkers van de stichting BOV door de jaarlijks veranderende en aangewezen feestcommissie in dit bloedstollende moordspel gelokt. Alléén de tijd en locatie was vooraf bekend en de dresscode was ‘black’, maar niemand had kunnen vermoeden dat het feest, vlak na het zeer goed verzorgde eten, deze verassende wending zou aannemen. Even werd iedereen op het verkeerde been gezet want zou nu toch werkelijk de naam van de nieuwe productie bekend gemaakt worden?

Maar nee hoor, dit was slechts de aanleiding voor de start van het moordspel! Onze voorzitter bedankte iedereen voor zijn of haar aanwezigheid om op deze dag het verlies van onze regisseur te herdenken.

Groot was ieders verbazing toen bleek dat niet alleen de voorzitter in het geheim door de feestcommissie was benaderd als ‘verdachte’ in dit moordspel. Ineens waren ook een zestal andere ‘verdachten’ opgestaan die, links en rechts door de zaal van zich lieten horen. Toen alle beschuldigingen uitgesproken waren en de verdachten vertrokken, werd door Agent 'D' en Agent 'X' de indeling van de groepen bekend gemaakt en zo kon er vertrokken worden naar de volgende locatie, waar alle verdachten in hun eigen verhoorkamer waren gezet.

Foto 2 feest

Foto 3 feest

Per groepje kon men alle verhoorkamers langs om de verdachten uit te horen over hun alibi en eventueel motief waarbij er pittige vragen zijn gesteld! Iedereen wil uiteraard toch achterhalen wie van deze verdachten de regisseur heeft vermoord en waarom!

Alle aanwijzingen en wandelgangen van de verdachten werden getoetst en tegen het licht gehouden en menig fantasie sloeg op hol! Alles werd erbij gezocht, of het nu relevant was of niet…

Hilariteit alom en na twee verhoorrondes met een korte pauze tussendoor is iedereen weer, met de gevonden oplossing van dit moordspel, terug gegaan naar de eerste locatie in afwachting van de uitslag.

Gefeliciteerd, Bianca, Paul, Lonneke, Ellen en Jurgen met jullie speurwerk! Jullie waren de enigen die de juiste verdachte hebben weten aan te wijzen!

Foto 1 feest

Na deze ontknoping stond er nog iets op het programma; namelijk de verkiezing van de feestcommissie voor 2018!! Na een onthutsende ‘nét-niet’ ronde is er via een samenspel van data, tijden en de BOV-naam, een nieuwe commissie ontstaan. Zie hier het resultaat!

Foto 4 feest

En hoe kun je een feest beter afsluiten met zoveel (zang)talent in je midden? Juist, Karaoke-time!!

Tot in de late uurtjes is nog veel gezongen en gedanst.

De organiserende feestcommissie wordt bedankt, het zat top in elkaar! We kunnen er weer een jaartje tegen en alvast heel veel succes aan het adres van de nieuwe feestcommissie!