Visie

De BOV is officieel opgericht op 8 februari 1954 en is ontstaan uit pogingen om het cultureel erfgoed na de Tweede Wereldoorlog nieuw leven in te blazen. Anno 2013 bestaat de BOV 59 jaar en is er dus volgend jaar reden om eens extra uit te pakken met een 'Spectakel'! Een eerbiedwaardige leeftijd, maar deze mijlpaal is geen aanleiding om op de lauweren te rusten. De BOV streeft er naar zich steeds aan te passen aan de huidige tijdgeest: groot geworden als operettevereniging is gaandeweg de overstap gemaakt naar het genre musicals. Maar ook binnen dit genre is ruimte voor vernieuwing.

Vernieuwing die recent is ingezet met producties als Jekyll & Hyde (2009) en A Funny Thing Happened (2010) en in volgende jaren werdt verder uitgebouwd naar bekendere musicals, zonder daarbij de rijke historie van de BOV uit het oog te verliezen. De visie van de BOV luidt dan ook: Vernieuwend met respect voor het verleden.