Peter

Een nieuw BOV-seizoen, met een behoorlijke uitdaging voor het artistieke team waarbij ze wel wat ondersteuning kunnen gebruiken. Wij stellen ze hieronder graag aan u voor:

Peter Bogers

Peter is 56 jaar, komt uit Roosendaal en vervult binnen 'groot-artistiek' de functie van koor-repetitor

Op welke manier ben je eerder al betrokken geweest bij de BOV?

Met de Big Band waar ik al 37 jaar dirigent van ben - de Valley Sound Big Band - hebben wij al 2 maal een BOV-productie begeleid, te weten: Moulin Rouge en I’ve got the Music in Me.

Tevens maakte ik als lid van de trompetsectiehet afgelopen jaar deel uit van het orkest dat The Wiz begeleidde.

Wat is je favoriete musical?

Moulin Rouge

Wat is het mooie van “achter de schermen” werken?

Samenwerken aan een mooi resultaat dat niet alleen achter de schermen maar juist voor de schermen lof en waardering oogst. Waarbij we samen het beste uit elkaar halen zowel individueel als als team. De vele voorbereidingen die het meewerken aan een productie kost scheppen een band binnen zowel het artistiek team als binnen de totale BOV-organisatie. Voorbereidingen die enorm zijn qua omvang blijven voor velen onopgemerkt en vertalen zich uiteindelijk op het podium. Zorgen dat de spelers schitteren in een prachtige en succesvolle productie is hierbij dus het ultieme doel.

We spelen dit jaar De Producers, zou jij zelf een goede producer zijn, en waarom (niet)?

Jazeker! Al sinds mijn 11e ben in de muziekwereld actief als muzikant en bandleider en altijd en nog steeds op zoek geweest naar nieuwe uitdagingen met vele (muziek)gezelschappen om weer iets nieuws weg te zetten. De rol van dirigent, producent en regisseur is daarbij zowat een vast onderdeel van mijn hobby geworden.

Wat verwacht je van het komende productiejaar?

Een spectaculaire productie die echt past bij de BOV. Veel revue, spektakel en onderscheidend door zowel inhoud als perfomance. Dit laat ook zien dat de BOV staat voor een grote variatie als het gaat om het karakter van de gebrachte producties.